Logo digitale-sociale-kaart.nl
HomePOPtalkCoaching bij leer- en gedragsproblemen.
Zoom:

Coaching bij leer- en gedragsproblemen.

Doel

Trudy begeleidt kinderen en jongeren met leer- en gedragsproblemen (lezen, rekenen of spelling of kinderen die zich moeilijk kunnen concentreren en/of impulsief reageren, kinderen met faalangst of die moeite hebben met grenzen). Zij heeft zich gespecialiseerd in het begeleiden van kinderen met dyslexie, dyscalculie, dysgrafie (slecht handschrift) en AD(H)D.

Toelichting

Het kan heel vervelend zijn als je kind niet goed kan rekenen, lezen of schrijven. En dat terwijl het zo goed zijn best doet. Ouders en leerkrachten hebben vaak het gevoel dat er niet uit komt wat erin zit. Hoe kan dat nou? Het antwoord is vrij simpel: Het kind denkt mogelijk op een andere manier, het is misschien een beelddenker? Als de meeste mensen iets denken, horen ze een verhaaltje in hun hoofd. Maar beelddenkers zien het voor zich, als in een film. Die manier van denken is heel handig bij creatieve, muzikale of sportieve activiteiten, maar voor lezen en rekenen kan het flink lastig zijn. Bovendien kunnen die innerlijke beelden voor behoorlijk wat afleiding zorgen waardoor het kind moeite heeft om zich te concentreren. Beelddenken De meeste mensen denken voornamelijk verbaal (in woorden/zinnen). Ze kunnen wel beelden in gedachten zien, maar die zijn puur illustratief of ondersteunend voor de manier waarop zij denken. Deze manier wordt ook wel taaldenken of begripsdenken genoemd. 

Meer informatie



Doelgroep

  • van 6 tot en met 18 jaar


Laatste wijziging: 09-11-2023 11:12:36

POPtalk

Bezoekadres:
Pinkvelden 10
Best

Postadres:
Pinkvelden 10
5685 HJ Best

Telefoonnummer: 06-30011313

E-mailadres: info@poptalk.nl

Website: www.poptalk.nl/


Route / kaart:


Doelstelling of kernactiviteit:
Trudy begeleidt kinderen en jongeren met leer- en gedragsproblemen (lezen, rekenen of spelling of kinderen die zich moeilijk kunnen concentreren en/of impulsief reageren, kinderen met faalangst of die moeite hebben met grenzen).