Kifid, het klachteninstituut financiële dienstverlening, staat consumenten en kleinzakelijke ondernemers met een klacht over een financiële dienstverlener bij in het vinden van een oplossing.
Heeft u een probleem met een financieel product, bijvoorbeeld een hypotheek, betaaldienst, een verzekering, of een belegging? Of heeft u een klacht over uw kredietregistratie bij BKR? En lost uw bank, verzekeraar, beleggingsinstelling of financiële adviseur uw klacht niet naar tevredenheid op, dan kunt u uw klacht indienen bij Kifid, als alternatief voor de rechter. Belangrijk: de financiële dienstverlener tegen wie uw klacht is gericht, moet wel aangesloten zijn bij Kifid. Kifid is onafhankelijk en een klacht indienen kost niets voor consumenten. Van ondernemers vragen we een bijdrage van 250 euro voor de klachtbehandeling. Kifid probeert eerste een oplossing te vinden door te bemiddelen tussen u en de financiële dienstverlener. Als bemiddelen niet lukt, dan beoordeelt de Geschillencommissie uw klacht en doet uitspraak Kifid creëert een gelijk speelveld voor consumenten, ondernemers en financiële dienstverleners. Ieder van de partijen krijgt de gelegenheid zijn verhaal te doen. We houden rekening met de kennisachterstand van consumenten en ondernemers, die in de regel zonder advocaat bij Kifid komen.
Bezoekadres:
Prinses Beatrixlaan 5
den Haag
Postadres:
Postbus 93257
2509 AG Den Haag
Telefoonnummer: 070-3338999
E-mailadres: consumenten@kifid.nl
Website: www.kifid.nl/
Doelstelling of kernactiviteit:
Kifid, het klachteninstituut financiële dienstverlening, staat consumenten en kleinzakelijke ondernemers met een klacht over een financiële dienstverlener bij in het vinden van een oplossing